Strukturální změny uvnitř ČSOB mají i grafický a prezentační dopad, který může leckterého klienta zmást. Jak ale vedení ujišťuje, pro klienty samotné se nic nemění, všechny smlouvy zůstávají v platnosti a jde tedy jen o kosmetickou dohru.
Co se tedy děje?
Tradiční logo v tradičních barvách tohoto finančního ústavu končí. ČSOB totiž upozadí značku Hypoteční banka, změní se i aktuální webové stránky. Už 19. února se Hypoteční banka změnila názvem na ČSOB Hypoteční banka, jak informoval server Hypoindex. Samostatná značky figurovala na trhu cca 19 let, tohle je další efekt postupného potlačení samostatného brandingu.
Staré prezentaci dominovala dobře známá kresba zeleného domečku. Hypoteční banka ale bude v novém „hávu“ využívat modrý symbol ČSOB, tedy ještěrku s přívěskem na klíče. Původní název „Hypoteční banka“ už bude přítomen jen malými písmeny.
Pro klienty beze změny, jen nezvyk
Bankovní dům klientům změnu oznámil. Dává tak jasně najevo své místo ve skupině ČSOB. Pro uživatele jde o značnou výhodu, protože budou mít veškeré produkty pod jednou střechou. „Všechny smlouvy zůstávají v platnosti, nikde není potřeba nic měnit,“ ujišťuje banka.
Technicky je totiž Hypoteční banka vlastněna ČSOB už dlouhou řadu let a niterně spolupracují. Změna grafické prezentace je tak jen logickým důsledkem organického srůstání. Ostatně původní profily už nejsou dostupné ani na sociálních sítích, plná integrace proběhla v roce 2021. V září loňského roku si ústav registroval i novou doménu csobhypotecni.cz, která nahradila původní weby hypotecnibanka.cz a hypotecka.cz.
Hráč s dlouhou historií
Historie ústavu sahá až do roku 1991, tehdy vznikla v Hradci Králové coby Agrobanka, vzápětí se však přejmenovala na Regiobanku. V původním konceptu šlo o běžnou obchodní banku, v roce 1994 přišel nový název Českomoravská hypoteční banka. O rok později dostala jako první na tuzemském bankovním trhu licenci k poskytování hypotečních zástavních listů.
To byl moment specializace na hypotéky, kde byla dlouhodobým lídrem. Až v posledních letech bývá na pozici jedničky i tradiční Česká spořitelna. Do skupiny banky ČSOB se dostala roku 2000, kdy došlo k převzetí tehdy zkrachovalé IPB.
Změny u více subjektů
Jméno ČSOB se postupem času objevilo v názvech více společností. V létě 2022 ji do jména přidala Poštovní spořitelna, došlo i k přebarvení loga. Stejnými případy byly ČSOB Pojišťovna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing a další.
Čtěte také: Česká spořitelna spouští velkou novinku. Češi jsou nadšení, přesně to tady chybělo
Pozice ČSOB
Plným názvem Československá obchodní banka obsluhuje cca 4,2 milionu klientů, 5 000 korporátních klientů, 136 000 malých a středních podniků a dalších. Výhodou je rozsáhlá síť poboček, konkrétně více jak 200 poboček banky, 2 500 obchodních míst České pošty a asi 700 franšíz.
Foto: Shutterstock