Frankfurtský autosalon představil mobilitu budoucnosti

“Peugeot 308 at IAA Frankfurt” by dmytrok is licensed under CC BY-ND 2.0 
Zdroj: Flickr.com

Každý druhý rok se koná ve Frankfurtu nad Mohanem známý autosalon IAA, na kterém nechybí téměř žádný velký hráč na trhu mobility a příbuzných oborů. Letošní rok doprovázely mimo jiné protesty proti spalovacím motorům a to navzdory faktu, že drtivá většina automobilek se svezla na trendu alternativních pohonů. Mimo odborníků a protestantů akce přiláká pokaždé také desetitisíce milovníků automobilů. A my tam samozřejmě nemohli chybět.

Po noci strávené v autobuse stojím před branou frankfurtského autosalonu IAA a držím v ruce vstupenku do světa zázraků. Není se čemu divit, jako věrný fanoušek techniky by mě měl čekat doslova ráj.

Hned na začátku čeká každého návštěvníka důkladná bezpečnostní prohlídka, troufnu si říct, že téměř srovnatelná s letištní. Obavy z teroristických útoků jsou u našich západních sousedů opravdu evidentní. Prošel jsem nicméně bez problému (bomba bohužel zůstala doma pod postelí) a vyrazil do víru autosalonu.

Budoucnost na dosah

Hned za branou se přede mnou otevírá svět zázraků. Kakofonie zvuků a barev v mžiku zasytila moje smysly, až se mi zamotala hlava. Futuristické koncepty i historické krásky, malá městská auta i závodní vodíkové speciály, vysokovýkonné spalovací motory i ekologické pohony pro udržitelnou mobilitu – to vše a okolo toho tisíce lidí, kam až oko dohlédne.

Rozhodně hlavním tématem byla udržitelná mobilita. Dokonce i automobilky jako Porsche představily své elektřinou poháněné modely, z malých vozů pak šlo především o produkci koncernu VW a Hondy, jež předvedla svoji vizi elektromobility budoucnosti Honda e. Mercedes dokonce přišel s kompletní vizí města budoucnosti a jeho dopravních prostředků, kterou představil v obří futuristické hale.

Podle Mercedesu budou hlavními trendy propojení automobilů globální sítí, vodík a elektřina a především využití umělé inteligence a robotizace. Mělo by to přinést větší bezpečnost, plynulejší provoz ve velkých městech a také čistší ovzduší. Ani osobní létající prostředky podle této automobilky nejsou žádné sci-fi.

Podle domácí Škoda Auto také patří budoucnost robotizaci a především takzvané HMI (Human Machine Interface – komunikaci člověka se strojem). Společnost Denzo pak představila umělou inteligencí řízenou formuli a neklade si za cíl nic menšího než stanout na nejvyšších příčkách motosportu.

Na obří venkovní výstavní ploše pak byly k vidění dynamické ukázky autonomních vozů. K vidění byly nejen prohánějící se automobily TESLA, ale i roboautobusy a další futuristická vozítka.

Klasika nestárne

Nechyběly však ani klasické modely se spalovacími motory, především u zastoupení luxusních značek. Zákazníci Maybachu často patří mezi ty nejkonzervativnější, proto veškeré modely byly poháněny pouze a jen vysokoobjemovými osmiválci.

Stejně tak srdce nejednoho milovníka rychlých kol a historie zaplesalo nad skvosty historie, jež byly dětskými sny kluků nejedné generace.

Závěrem? Ano a zase!

Na Frankfurtský autosalon mě to táhlo neúspěšně již 10 let. Konečné odhodlání přineslo své ovoce a já mohu směle říci jen “uvidíme se zde příště!” Autosalon IAA rozhodně musí každý nadšenec do jízdy po silnici navštívit.

Zdroj: IAA.de

David Břach

Rád pracuji s informacemi a ještě raději se o ně podělím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.